пʼятниця, 13 березня 2020 р.

РЕКОМЕНДАЦІЇ обласного методичного кейс-стаді «Ключові уміння 21-го століття»


Світoві тенденції розвитку освіти характеризуються переходом від традиційної репродуктивної моделі школи до розвиваючої конструктивної моделі, орієнтованої на результат. Завдання школи – навчити учнів жити. Учень повинен розуміти необхідність постійної роботи над собою, розвитку життєвих компетентностей, посилення відповідальності за своє майбутнє, за можливість досягнення життєвого успіху. У Законі України «Про освіту» та Концепції нової української школи визначено низку вмінь, які є основою для формування життєвих, ключових  компетентностей.
Серед них – спілкування державною та рідною мовами, іноземними мовами, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, обізнаність і самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська, математична, інформаційно-цифрова компетентності, а також розуміння природничих наук і технологій. Умовно їх можна об’єднати в чотири основні «К»: креативність, критичне мислення, комунікація та командна робота. 
Кожна із цих компетентностей формується протягом навчання у школі і вплив oсобистості вчителя на формування ключових, життєвих компетентностей учнів особливий.  Тому, учитель повинен ефективно працювати, професійно вдосконалюватися та творчо зростати.
Курс «Ключові уміння 21-го століття», розроблений Британською Радою за підтримки Міністерства освіти і науки України, сприяє ефективному навчанню, спілкуванню та співпраці, формуванню критичного мислення та здатності розв’язувати проблеми, розвитку креативності та уяви, цифрової грамотності на уроках природничих та суспільно-гуманітарних дисциплін.
Рекомендуємо вчителям-предметникам:
1.  Ознайомитися зі змістом проєкту Державного стандарту базової середньої освіти 2020 року у якому зазначено вимоги до обов’язкових   результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти.
2.    Ознайомитися зі змістом типової освітньої програми «Ключові уміння 21-го століття» та скоригувати освітню діяльність під час проведення навчальних занять.
3.  Під час організації власної траєкторії підвищення фахового рівня врахувати рефлексивний, особистісно зорієнтований та процесно-орієнтований підходи (за матеріалами Британської Ради).
Рефлексивний підхід – допомагає учасникам сформулювати власні цінності та переконання, обміркувати власну професійну поведінку, а також концептуалізувати, спланувати та керувати змінами у професійному середовищі.
Особистісно зорієнтований підхід – залучає учасників до генерування інформації та ідей як агентів змін у власному професійному контексті.
Процесно-орієнтований підхід – створює умови та сприяє опануванню самими учасниками необхідними знаннями й уміннями.
4.  Розглянути можливості проведення інтеграції змісту предметів природничо-математичного та суспільно-гуманітарного спрямування. Наприклад: історія та хімія – «Чорнобилька катастрофа», «Підприємці України, їх внесок у розвиток економіки на початку ХІХ століття», «Сахароза склад властивості застосування. Історія цукроваріння»; історія, англійська мова, курс «Громадянська освіта» – «Євроінтеграційний поступ України», «Моє місце в світі»,  «Європейський вибір України»; історія, англійська мова – «Я, моя родина, мої друзі. Подорож. Рідне місто/село», «Технічний прогрес»; історія, природознавство, екологія – «Де відбувається історія», «Людина на планеті Земля», «Проблеми забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень».
5.  Організовувати та проводити індивідуальну роботу, роботу в парах (методи об’єднання «перемішайтесь – завмріть – об’єднайтесь у пари», «обміркуйте – об’єднайтеся в пари – обміняйтеся думками», «партнер збоку (Elbow partner)», у групах (методи об’єднання «оберіть геометричну фігуру за кольором», «зберіть пазл», «смайлик» тощо) для  досягнення  очікуваних результатів учіння, розвитку навичок спілкування, уміння висловлюватися, переконувати й вести бесіду, критично мислити.
6.  З метою підвищення ефективнсті освітнього процесу (залучення учнів до міжнародних освітніх проєктів, програм, заходів тощо) ознайомитися із діяльністю Британської Ради на офіційному сайті організації за посиланням http://www.britishcouncil.org.ua/


Методист з хімії навчально-методичного
відділу координації освітньої діяльності
та професійного розвитку  Сумського ОІППО                                 А.В. Метейко

Методист з історії, права та предметів                                             
морально-духовного спрямування
навчально-методичного відділу координації
освітньої діяльності та професійного розвитку 
Сумського ОІППО                                                                          О.В. Третьякова

Методист з іноземних мов навчально-методичного
відділу координації освітньої діяльності та
професійного розвитку Сумського ОІППО                                      Н.В. Клюніна


Немає коментарів:

Дописати коментар

Давайте знайомитися

Список членів методичного об’єднання

№ п/п Прізвище, ім’я, по батькові Стаж роботи Кате-горія Проблемне питання Рік атестації Курси ...