Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи
історико-географічні об'єкти
|
2
|
Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або
історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні
«так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії
|
3
|
Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями може
розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом;
співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне
уявлення про історичну карту
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу
теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника, називаючи
одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об'єкт
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної
теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати;
показувати на історичній карті основні місця подій
|
6
|
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати
стислу характеристику історичній постаті, установлювати послідовність подій; користуватись
за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми,
виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини,
наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає»
історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело
знань
|
8
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за
аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані
історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає
причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах
теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти
|
9
|
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та
формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає
порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює
причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст
історичної карти
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної
проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані
висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів;
співставляє й систематизує дані історичних карт; синхронізує події
вітчизняної та всесвітньої історії
|
11
|
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано
висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом на
основі наукової періодизації історії
|
12
|
Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно
характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє
виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами
інформації, аналізує та узагальнює її
|
Немає коментарів:
Дописати коментар